به گزارش قدس آنلاین از همدان، شهرام طهماسبی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان که در شورای برنامه ریزی و توسعه همدان سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: واگذاری پروژه‌های عمرانی دولتی به بخش خصوصی می‌تواند سبب جلب اعتماد این بخش شود.

۱۳۶ پروژه عمرانی دولتی ، قابل واگذاری به بخش خصوصی است 

وی در ادامه گفت: از سال 92 مباحث مربوط به اقتصاد مقاومتی مطرح شد ولی امروز اقتصاد به عنوان زیرساخت و زیربنای توسعه کشور مطرح است که می‌تواند منشا اثر و توسعه کشور باشد.
وی با بیان اینکه براساس اسناد بالادستی و سند چشم‌انداز، نخستین نگاه به مسائل اقتصادی و آماده کردن زیرساختهاست، گفت: امسال رویکرد در نامگذاری از حوزه شعار خارج شده است و باید به صورت عملی در این زمینه گام برداشته شود.
طهماسبی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی مبانی نظری، اصولی و ناب اقتصاد را مورد توجه قرار می‌دهد، اظهار داشت: استفاده و بهره‌گیری از امکانات، خدمات و زیربناهای داخلی یکی از تاکیدات اقتصاد مقاومتی است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان خاطرنشان کرد: اقتصاد در گذشته کوره‌راهی برای عبور به جلو بود که امروز باید به جاده عریضی تبدیل شود تا مسائل و مشکلات گذشته جبران کرد.
وی تصریح کرد: امیدواریم با عقلانیت و اجماع بتوان سیاستهای اقتصاد مقاوتی را عملی کرد که بُرش استانی آن نیز به زودی به استانها ابلاغ می‌شود تا مدیران دستگاه‌های اجرایی وظایف خود را در این زمینه بدانند.
طهماسبی با اعلام اینکه در حال حاضر 136 پروژه عمرانی دولتی در استان همدان قابلیت واگذاری به بخش خصوصی دارد، گفت:  پنج پروژه انتخاب، نهایی و اعلام عمومی شده است که می‌تواند مبنای ورود بخش خصوصی برای اجرا باشند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان اعتماد بخش خصوصی به دولت و دستگاه‌های اجرایی پس از سالها گریز یکی از مزیتهای مهم واگذاری اصولی پروژه‌های عمرانی دولتبی به بخش خصوصی است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.